Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Distortion Measurement Basics
Moin zusammen,

anbei ein link zu einer (etwas älteren) Application Note zu 'Audio Distortion Measurements':

Zitat:In the never ending quest for better sound transmission, reinforcement, and reproduction, the electronics have been extensively analyzed for distortion. Distortion in the electroacoustic transducers, while typically several orders of magnitude greater, has often been neglected or not even specified because it has been difficult to measure and interpret. With a basic understanding of transducer limitations, some knowledge of human hearing, and the application ofdifferent distortion test methods, electroacoustic transducer distortion becomes easier to measure and assess.

Ich fand es als Einstieg / Überblick für mich ganz spannend - hatte mich im Zusammenhang der Diskussion zur IMD-Messung in Christoph Gebhards Thread interessiert.

Vielleicht auch brauchbar für andere Interessierte...

Gruß,
Christoph

Möglicherweise verwandte Themen…
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  Practical Test & Measurement: Loudspeaker Measurements at Home JFA 1 1.508 05.01.2021, 12:58
Letzter Beitrag: Dale
  Speaker Measurement Kit monoton 7 4.338 11.07.2012, 16:00
Letzter Beitrag: monoton

Gehe zu:

Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen:
1 Gast/Gäste

Deutsche Übersetzung: MyBB.de, Powered by MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.